Weet je waarom de clown zo geliefd is? Omdat hij contact maakt.

Niveau 2: De verdieping

Je publiek bespelen met de inzet van je stem, je uitdrukking en lichaamstaal.

Dat is waar we mee aan de slag gaan. We werken samen met niemand minder dan Mimilou Duuez, docente van Bataclown met meer dan 30 jaar ervaring. Dat zijn duizenden lachsalvo’s, bewonderende ‘oohs’ en applausen.

Module 1 (*)

Leer je clown kennen

Je clown leren kennen? Die had je toch al ontdekt? Nou en of! De serieuze verkering gaat beginnen en je leert je clown echt door en door kennen. Hoe gaat je clown om met emoties? Hoe reageert hij op onverwachte situaties? Op anderen? Het komt allemaal aan bod tijdens de eerste module van deze verdiepingsfase. Hopelijk spreekt jouw clown ook een aardig woordje over de grens, want deze module is in het engels.

We diepen de wereld van je personage verder uit door:

  • Het omzetten van je emoties en kwetsbaarheid in spel
  • Het spelen met je stem en je fysiek
  • Het verstevigen van je eigen clown en het ontdekken van nieuwe spelvormen
  • Nieuwe improvisatievormen ervaren
  • Het bouwen van intrige en een begin met het gegeven ‘spel in het spel’

(*) Deze module wordt in seizoen 2022-2023 helaas niet aangeboden

Module 2 (*)

Clown en fysieke expressie

Het zal je wellicht niet verbazen: met beweging zet je dingen in beweging. Het is dan ook niet voor niets dat fysieke expressie een van de belangrijkste aspecten van je clown is. Hoe je je beweegt, welke ‘trekjes’ jouw clown heeft, hoe groot of klein ze zijn (en ook: welke verschillen dat geeft!) leer je allemaal in deze module.  Beweeg je mee?

(*) Deze module wordt in seizoen 2022-2023 helaas niet aangeboden

Module 3

Clown en dans

Door dans verken je je eigen fysieke expressieve (on)mogelijkheden. Je clown leert o.a. spelen met met ritme, intentie en ruimtegebruik.

clowns expressie

Module 4

Clown en stem expressie

Je ademhaling en je stem zijn ideale middelen om de emoties van je clown te delen met het publiek. Je clown leert spelen met klanken en stemgebruik.

    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Back to top